×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/03/06 - 08:16
  • بازدید : 90
  • تعداد بازدیدکننده : 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
واحد ثبت بیماری ها:

پروژه های ثبت بیماری های دانشگاه در سال 98

پروژه های ثبت بیماری های دانشگاه در سال 98

یکی از اهداف و شاخصهای ارزشیابی معاونت های تحقیقات و فن آوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت کمیت و کیفیت پروژه های ثبت بیماری و پیامدهای مرتبط با سلامت می باشد. خوشبختانه در سال 1398 به همت واحد ثبت بیماری های معاونت تحقیقات و فن آوری، تعداد پروژه های ثبت بیماری دانشگاه از 6 به 42 عنوان رسید که این افزایش بسیار بیشتر از میزان هدف گذاری در سال 1398 بوده است.

به گفته دکتر زرقی، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، با حدود نیمی از این برنامه ها قرارداد منعقد شده است و پس از دریافت و تایید گزارش پیشرفت، مبلغی مطابق قرارداد به منظور حمایت از راه اندازی و استقرار این برنامه ها پرداخت خواهد شد. همچنین در سال 1398، 20 برنامه طی جلسات منظم از پیش تعیین شده با حضور مسئول ثبت بیماری های دانشگاه، مسئول برنامه ثبت و کارشناسان، پایش و ارزیابی شدند. در این جلسات ضمن اطلاع از وضعیت پیشرفت برنامه، موانع و مشکلات مطرح شد و اقدامات مقتضی در جهت رفع و تسهیل امور صورت گرفت.

آقای دکتر زرقی به مواردی همچون برگزاری 2 کارگاه آموزشی و انجام اقداماتی در راستای اختصاص سرور معاونت تحقیقات و فن آوری به برنامه های ثبت اشاره کردند.

اهداف کاربردی ثبت در حوزه پژوهش عبارتند از استاندارد سازی و یکسان کردن شیوه ثبت و جمع آوری داده ها، ایجاد منابع داده ای در دسترس برای محققین و امکان انجام تحقیقات با همکاری دانشکده ها و گروههای آموزشی مختلف. به منظور اطلاع رسانی، جلب

همکاری و در راستای ملی کردن برنامه های ثبت بیماری، پورتال فارسی پایگاه اطلاع رسانی ثبت بیماری ها راه اندازی شده است و پورتال انگلیسی در حال راه اندازی می باشد که این اقدام زمینه اتصال به پروژه های بین المللی را فراهم می نماید.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، دستاوردهای آتی این پروژه را کاهش هزینه های تحقیق (بانک داده استاندارد)، افزایش اعتبار داده های جمع آوری شده و کمک به ارزشیابی شاخص های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه بیان کرد.

 در ادامه آقای دکتر زرقی بیان کردند: در سال جاری اقداماتی همچون پایش های منظم و دوره ای، کنترل کیفی برنامه های ثبت و ارتقای آن ها، ارتقای همکاری های ملی و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و کاربردی سازی برنامه های ثبت مد نظر می باشد.

تصویر ذیل مربوط به پایگاه اطلاع رسانی ثبت بیماری های دانشگاه به آدرس https://dregistry.sbmu.ac.ir/می باشد.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 92419
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست